La meitat de les entitats socials tenen dificultats per digitalitzar-se

La manca de recursos i la bretxa digital que afecta a les persones a les quals atenen en són algunes de les causes, segons un estudi de m4social


Un 49% de les entitats socials tenen dificultats per digitalitzar-se a causa de la bretxa digital que afecta les persones en situació de vulnerabilitat a les quals atenen i donen suport, segons dades de l’informe sobre l’estat de la digitalització del tercer sector presentat per m4social, el projecte d'innovació digital de la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya. 

L'estudi també revela que un 62% de les entitats socials tenen dificultats per digitalitzar-se a causa de la manca de finançament i recursos per desenvolupar eines digitals. Així, aquesta seria la primera barrera amb què es troba el tercer sector per treure el màxim profit de les TIC.

Per altra banda, l'informe apunta que un 38% de les organitzacions no poden avançar en el camí cap a la digitalització a causa de la manca d'habilitats digitals de les professionals del tercer sector, tot i que un 76% de les entitats admeten haver hagut d'accelerar la seva digitalització arran de la Covid-19.

Sobre els recursos econòmics que destinen a tecnologia o digitalització, el 38% de les organitzacions del tercer sector hi destinen un 2% o més del seu pressupost, i un 11% d'aquestes hi destinen més d'un 4%, una xifra que la Taula considera "força important" si es té en compte que, segons el Baròmetre Tercer Sector, prop del 90% de les despeses de les entitats socials es destinen l'atenció de les persones, mentre que només un 10% són per finançar la seva pròpia estructura.

Així, l'informe conclou que els principals reptes per avançar en la digitalització del tercer sector impliquen millorar les competències digitals tant de les professionals de les entitats socials com de les persones que atenen; avançar en la gestió de les dades de les quals disposen les organitzacions per tal d'oferir una atenció de més qualitat i ajustada a les necessitats de les persones; abordar les TIC des d'una perspectiva estratègia, dissenyar plans de transformació digital perquè el tercer sector s'adapti amb més facilitat a un context canviant i millorar les metodologies internes amb l'objectiu de crear una cultura organitzativa més innovadora que posi la persona al centre.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article