L’aFFaC acusa Simó de tornar a “eludir” la seva responsabilitat en la regulació de l’ús dels mòbils a l’aula

La consellera defensa l’autonomia de centre i reitera que des del departament només es donaran recomanacions


L’Associació Federada de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) ha acusat la consellera d’Educació, Anna Simó, “d’eludir” la seva responsabilitat en la regulació de l’ús dels telèfons mòbils a l’aula. Ho ha dit en un missatge a la xarxa social X després que en una entrevista a Ser Catalunya, Simó hagi tornat a defensar l’autonomia de centre i hagi negat estar delegant responsabilitats. “Estem propiciant un debat perquè no sigui una cosa vertical”, ha insistit. Alhora, ha explicat que s’estan analitzant els resultats de les enquestes que s’han fet a 120.000 alumnes de cinquè a 4t d’ESO. La previsió és tenir-les treballades abans que acabi el mes de gener i poder traslladar recomanacions i pautes als centres a principis de febrer.

En el seu missatge, l’aFFAc ha exigit una “normativa clara, feta amb criteris pedagògics i aplicable a tots els centres”. En aquest sentit, ha avisat que “delegar la responsabilitat” pot generar diferències entre centres i afavorir la segregació.

 

Per la seva banda, Simó ha assegurat que el departament ha volgut intervenir perquè es tracta d’un tema que el 50% d’instituts ja tenen regulat i perquè socialment existeix una inquietud a la qual cal donar resposta. Amb tot, la consellera ha recordat que l’autonomia de centre està regulada a la LEC i ha insistit a garantir aquesta llibertat i respecte.

Així, ha reiterat que des del departament només es donaran recomanacions i que cada centre haurà de fer un debat previ que tingui en compte el posicionament de les famílies, l’alumnat, el claustre i el seu Consell Escolar. “En començar el curs 2024 i 2025 tots els centres de secundària hauran de tenir regulat l’ús del mòbil a través de les seves normes de funcionament i això haurà de recollir-se a les seves pàgines web”, ha remarcat Simó.

La consellera també ha recordat que es posarà en marxa una pàgina web amb recomanacions sobre l’ús d’aquests dispositius, estudis destacats sobre la matèria, informacions per a les famílies i enllaços a articles de la Societat Catalana de Pediatria o el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, entre d’altres. En paral·lel, ha comentat que a finals de mes està prevista una trobada de consellers de comunitats autònomes de l’Estat amb el ministeri d’Educació.

Preguntada sobre el paper que els mòbils han jugat en els mals resultats de les proves PISA, ha considerat que vincular aquests dos temes seria “simplificar”. A més, ha opinat que les decisions educatives “no es poden prendre a partir de percepcions personals”. Així mateix, ha considerat que fer aquesta afirmació és “arriscat”, ja que els alumnes que han participat en aquestes proves van escolaritzar-se el curs 2011 – 2012 i, per tant, fa només dos o tres anys que tenen telèfon.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article