L'Aeroport de Barcelona-el Prat atén més de 115.000 persones amb mobilitat reduïda el 2012

L'aeròdrom de Girona-Costa Brava registra 7.020 sol·licituds i el de Reus, 6.500


Els aeroports catalans de la xarxa d'Aena Aeropuertos van atendre 128.998 passatgers amb mobilitat reduïda el 2012. Es tracta d'un servei anomenat "Sense Barreres" a través del qual es presta una assistència de qualitat que garanteix que totes les persones puguin gaudir del transport aeri amb independència de la seva discapacitat o problema de mobilitat. En concret, durant l'any passat, l'Aeroport de Barcelona-el Prat va atendre un total de 115.464 passatgers amb mobilitat reduïda, 7.020 a Girona-Costa Brava i 6.514 a Reus.

L'índex de qualitat d'aquest servei és molt elevat segons reflecteixen les enquestes realitzades. En el cas de l'Aeroport de Barcelona-el Prat, els passatgers que van rebre l'assistència Sense Barreres la van valorar amb un 4,91 sobre una puntuació màxima de 5 convertint-se així en el servei millor valorat entre tots els oferts en les instal·lacions barcelonines.
 
També els aeroports de Girona-Costa Brava i Reus van obtenir una bona nota en aquest àmbit. A Vilobí d'Onyar, el servei va rebre una nota de 4,96 i a Reus, de 4,86.
 
Des de la seva implantació l'any 2008, Aena Aeropuertos ha realitzat un gran esforç en mitjans humans i materials, per tal d'assegurar un nivell de servei molt superior al que s'exigeix en la base del reglament del Parlament Europeu i del Consell de 5 de juliol de 2006 que regula els drets de les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda en el transport aeri. Per això, es manté una estreta i contínua col·laboració amb el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI).
Com sol·licitar l'assistència
 
El servei d'atenció a persones amb mobilitat reduïda no suposa cap cost per a l'usuari. El passatger ha de sol·licitar-lo en el moment de realitzar la reserva dels bitllets o, de manera opcional, a través del número de telèfon 902 404 704 o de la pàgina web d'Aena Aeropuertos (www.aena-aeropuertos.es). Cal avisar amb un mínim d'antelació de 48 hores a la data del viatge.
 
Després de sol·licitar l'assistència, el passatger ha d'acudir al punt de trobada a l'hora acordada -com a mínim dues hores abans de la sortida del vol- on serà atès i acompanyat durant el procés de facturació i als controls de seguretat, fins al seu seient a l'avió. En arribar a la destinació, se l'ajudarà a desembarcar i recollir el seu equipatge fins al punt acordat.
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article