Una educació que no descuidi les persones amb sordesa, la reivindicació de la Plataforma Volem Signar i Escoltar

L’entitat organitza aquest dissabte la segona Jornada a favor d’una educació bilingüe de qualitat


Aconseguir una educació inclusiva i que no descuidi les persones amb sordesa. Aquest és l’objectiu que persegueix des de fa temps la Plataforma Volem Signar i Escoltar i que aquest dissabte reivindicarà al CaixaForum de Barcelona en el marc de la seva segona Jornada per una educació bilingüe “real i de qualitat”.

L’acte, que tindrà lloc de les nou del matí a dos quarts de tres del migdia, reunirà diferents presentacions d’algunes personalitats i diferents conferències i taules rodones. La portaveu de la Plataforma, Marian González, serà l’encarregada d’encetar la jornada i seguidament farà una breu presentació la tinent d’alcalde de Barcelona, Laia Ortiz, i el president de la Federació de Persones Sordes de Catalunya, Antonio Martínez.

La llengua de signes, una de les quatre llengües oficials de Catalunya

El Social.cat ja va explicar el passat mes de març la reivindicació d’un centenar de famílies de la Plataforma Volem Signar i Escoltar per exigir al Govern que “complís amb la llei de llengua de signes”. "L’administració ha de deixar d’opinar sobre la idoneïtat de la llengua de signes i complir amb el que la llei diu. A Catalunya hi ha quatre llengües oficials, el català, el castellà, l’aranès i la llengua de signes, i totes quatre han de ser tractades per igual", reclamava l’Antonio Martínez, president de la Federació de Persones Sordes de Catalunya.

El detonant es va produir quan, a l’inici de curs, per una errada tècnica de la conselleria, els estudiants sords de secundària van veure reduïdes les 17 hores setmanals d’intèrpret a l’aula. Finalment, van recuperar les hores, però les entitats encara lluiten perquè l’alumnat sord no sigui discriminat als centres educatius.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article